خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/19 - 14:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی با اشاره به سفر اخیر امیرعبداللهیان؛

لزوم پیش‌بینی برنامه جامع همکاری‌های مشترک با کشورهای اروپایی/ ایران ظرفیت‌های خوب اقتصادی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه باید برنامه جامع همکاری‌های مشترک با کشورهای اروپایی پیش بینی شود، افزود: در واقع توسعه همکاری به قاره اروپا باید در شرایطی باشد که پیش شرط وجود نداشته باشد و منافع طرفین جدی گرفته شود.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای اروپایی اعم از صربستان و تاکید بر گسترش همکاری ها، گفت: سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توسعه و گسترش روابط در ابعاد مختلف با تمام کشورهای دنیا است؛ هر چند در این میان کشورهای همسایه و اسلامی در اولویت قرار دارند.



نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون منعی برای تعمیق روابط با کشورهای قاره سبز از سوی کشورمان نبوده بلکه همواره برخی از آنها بهانه جویی کرده و مانع تراشی می کردند، اظهار کرد: در واقع برخی از کشورهای اروپایی رفتارهایی انجام می دهند که متاثیر از سیاست های ایالات متحده است.



وی با بیان اینکه ایران با اکثر کشورهای اروپایی رابطه سیاسی دارد و سفارتخانه های کشورها فعالیت می کنند، ادامه داد: اروپایی ها به انرژی نیاز دارند که این مهم می تواند از طریق ایران تامین شود که این امر یکی از ظرفیت ها برای فعالیت مشترک اقتصادی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه  باید برنامه جامع همکاری‌های مشترک با کشورهای اروپایی پیش بینی شود، افزود: در واقع توسعه همکاری به قاره اروپا باید در شرایطی باشد که پیش شرط وجود نداشته باشد و منافع طرفین جدی گرفته شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حوزه های دیگر مانند نانو، کشاورزی و غیره نیز از دیگر ظرفیت هایی است که می تواند محور توسعه همکاری های اقتصادی قرار بگیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 353471
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم